close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סיפורי ילדות של סבא וסבתא

מערכת שורשכד אלול, תשפא01/09/2021

כל הסיפורים הללו נשמעים כמו ניסים ונפלאות ולעיתים קשה לנכדים לקלוט שזה היה אורח החיים, לפני כל כך הרבה שנים...

תגיות:
צילום: freepik
סיפורי ילדות
כשהנכדים באים לבקר את סבא וסבתא בימי חול או בימי חג, תמיד כיף לשבת איתם ולשמוע סיפורי ילדות. הם מספרים על המשחקים שאיתם הם שיחקו כשהיו ילדים קטנים וגרו בעיר רחוקה בישראל או במדינה רחוקה מעבר לים. כל הסיפורים הללו נשמעים כמו ניסים ונפלאות ולעיתים קשה לנכדים לקלוט שזה היה אורח החיים, לפני כל כך הרבה שנים. עם הזמן סבא וסבתא הבינו עד כמה הסיפורים הללו מסקרנים ומרתקים את הילדים ולכן הם מתכננים מראש אילו סיפורים לספר לנכדים בפעם הבאה שהם יגיעו לביקור. אם משהו על הקיבוץ, אולי על עליית הנוער, או על שכונת הילדות שלהם
צילום: freepik
בחו"ל.

לא אחת סבא וסבתא מדברים על כך שבעוד כמה שנים עלול להיות מצב שבו לא יהיה להם כוח לספר לנכדים את כל הסיפורים הללו והנכדים הקטנים, אלו שלא מכירים אותם וגם הנכדים אשר יולדו בעתיד כבר לא יכירו את הסיפורים. עקב כך הם מעלים רעיון להכין ספר זכרונות אשר יהיו בו כל הסיפורים הללו.

הכנת ספר משפחתי שיכיל את סיפורי ילדות
בבדיקה של האופציות השונות לביצוע מהלך זה, הם מבינים שהאופציה הנכונה ביותר היא להיעזר באיש מקצוע אשר זו המומחיות שלו. שיטת העבודה היא שסופר צללים מגיע לביתו של הלקוח ומסכם אתו מראש אילו נושאים יהיו בספר. הם מכינים את כל ראשי הפרקים על פי סדר כרונולוגי ולאחר שהמעטפת מוכנה, הם נפגשים כמה וכמה פעמים ובכל פגישה כזו הם משוחחים על אחד הפרקים.

המטרה היא שסבא וסבתא ייזכרו בכל הסיפורים הנעימים של סיפורי ילדות וגם בסיפורים הנעימים פחות וכל המידע הזה יועלה על הכתב.

סופר צללים
סופר הצללים מתעד את כל הפגישות בנושא סיפורי ילדות באמצעות הקלטה, או הקלדה בתוכנה ולאחר מכן הוא עורך את המידע ומשתדל שכול הסיפורים יהיו אותנטיים ומי שקורא את המלל ייהנה מהשפה של סבא וסבתא. לאחר כל הפגישות הללו, יש כבר המון נתונים וסופר הצללים מבצע עריכה סופית של כל הספר ומעביר לאישורם הסופי של סבא וסבתא.
הם עוברים על כל הכתוב, מתרגשים מאד ומסמנים פה ושם תיקונים מסוימים כיוון שהם נזכרו בפרט זה או אחר, או כיוון שהם מבקשים לגרוע מידע שלא רלוונטי.

הספר המוכן
לאחר פרק זמן מסוים של עריכה, הגהה והבאה לדפוס, סבא וסבתא מקבלים עותקים של הספר המשפחתי אשר מכיל סיפורי ילדות גם שלו וגם שלה. הם נוגעים בספר בהתרגשות עצומה ומעלעלים בכל דפיו ובכל התמונות ששזורות בדפים השונים.
קשה להם להאמין שהם הצליחו לעשות מבצע משפחתי כה ייחודי שכולל את כל ההיסטוריה המשפחתית. בביקור הבא של הילדים, הנכדים והנינים, כל אחד מהם יקבל ספר אחד מתנה שיהיה בביתו לדורי דורות. סבא וסבתא שומרים עותקים נוספים עבור דור ההמשך שיולד בשנים הבאות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה